dimarts, 7 d’abril del 2009

ZAKKA

Per celebrar el meu post número 100 m'he apuntat al ZAKKA SWAP, que organitza la Najma. Tota la informació la teniu aquí.I què és el zakka? [copio i tradueixo del blog de la najma]
Zakka és una paraula japonesa , que vol dir moltes coses. És una moda i un fenòmen de disseny que s'ha extès des del Japó a tot el món. Aquest terme es refereix a qualsevol cosa que millori la nostra llar, la nostra vida o la nostra aparença. Se sol basar en objectes fets a ma per a la llar que aquí a occident es consideren com "kitsch” als països d'origen. Però també són objectes dels anys cinquanta, seixanta i setanta del Japó.
Zakka es pot descriure com l'art de veure l'art, de veure el coneixement en la vida normal i mundana. Zakka no només és moda, sino que també afecta a qüestions relatives a la lliure expressió i l'espiritualitat. Bonic, cursi... no només és això, per a que alguna cosa pugui ser qualificada com un zakka, ha de ser un producte atractiu, sensible i carregat de sentiment, cuidant els detalls, el conjunt. Poden ser coses per guarnir les nostres llars, o complements com bosses, sabatetes per a bebé... combinant teles llises amb estampades.

Veurem si estic a l'alçada... hauré d'investigar...

I també m'he apuntat al SAL Beach Cottage, que organitza la Belinda. Tota la info aquí.

Ala, vinga vinga!!! com si no tingués coses per acabar... ejem ejem...
*-*-*-*-*-*-*-*
Para celebrar mi post número 100 me he apuntado al ZAKKA SWAP, que organiza Najma. Toda la información la tenéis aquí.
¿Y qué es el zakka? [copio directamente del blog de najma]
Zakka es una palabra japonesa , que quiere decir muchas cosas. Es una moda y un fenómeno de diseño que se ha extendido desde el Japón a todo el mundo. Este término se refiere a cualquier cosa que mejore nuestro hogar, nuestra vida o nuestra apariencia. Se suele basar en objetos hechos a mano para el hogar que aquí en occidente se consideran como “kitsch” en sus países de origen. Pero también son objetos de los cincuenta, sesenta y setenta del Japón.
Zakka se puede describir como el arte de ver el arte, de ver el conocimiento en la vida normal y mundana ". Zakka no solo es moda, sino que también afecta a cuestiones relativas a la libre expresión y la espiritualidad.
Lindo, cursi … no solo es eso, para que algo pueda ser calificado como un zakka, debe ser un producto atractivo, sensible y cargado de sentimiento, el cuidar los detalles, el conjunto. Pueden ser cosas para adornas nuestros hogares, o complementos como bolsos, gorros, patucos para bebé, combinando telas lisas con estampadas.
... Veremos si estoy a la altura... tendré que investigar...
Y también me he apuntado al SAL Beach Cottage, que organiza Belinda. Toda la info aquí.
Ala, venga venga!!! como si no tuviera cosas por acabar... ejem ejem...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar-me un comentari.